STEFANIE WURST

A KÍVÁNSÁGOM : VÁLTOZÁST ELÉRNI.”

Stefanie Wurst 2022 februárja óta a MINI márkavezetője a BMW Groupon belül, korábban a BMW Hollandia ügyvezető igazgatója a pragmatikus lépésekről és néhány meglepő pillanatról mesél.
MINI Fenntarthatóság – a mini vezetője, stefanie wurst – MINI stratégiák MINI Fenntarthatóság – a mini vezetője, stefanie wurst – MINI stratégiák

Stefanie Wurst, Ön a közelmúltban egy interjúban úgy fogalmazott, hogy az átláthatóság és a mérhetőség különösen fontos a fenntarthatóság tekintetében az ügyfelek számára. Csakis így képesek környrzettudatos döntéseket hozni. Ezt szeretné elérni a munkájában is?

Stefanie Wurst: A célom az, hogy alaposan megismerjem és megértsem a BMW Group fenntarthatósági stratégiáját, saját magam is hozzájáruljak ahhoz és hogy továbbadjam üzenetét – belső és külső csoportoknak egyaránt. Arra törekszem, hogy szervezetünk minden tagjának és valamennyi kereskedőnknek megadjam a lehetőséget, hogy erről az alapvető fontosságú és összetett témáról beszélhessenek az ügyfelekkel. Közös célunknak pedig azt kell kitűznünk, hogy a tények segítségével meggyőzzük ügyfeleinket arról, hogy a BMW Group úttörő szerepet tölt be a fenntarthatóságban, és maga is nagyban hozzájárul ezen fontos kérdés megválaszolásához.

Van bármilyen különös oka annak, hogy ennyire szervesen részt kíván venni a fenntarthatóság kérdéseinek megválaszolásában? Mi volt személyes „Aha!” pillanata?

Stefanie Wurst: Pontosan 30 évvel ezelőtt írtam diplomamunkámat a „környezettudatos marketing” témájában. Többek között érintettem a körkörös termékeket is, habár a „körkörösség” és a „fenntarthatóság” akkoriban még nem voltak kiemelt témák. A ’80-as években nőttem fel, amikor a környezetvédelem gondolata egyre fontosabbá vált Németországban. Akkoriban fogalmazódott meg bennem, hogy ez a kérdés mekkora fontossággal bír. A közelmúlt „Aha!” pillanata pedig számomra a Fenntarthatósági Megállapodás aláírása volt valamennyi hollandiai kereskedés vezetőjével, Pieter Nota és Jean-Philippe Parain jelenlétében. Akkor arra gondoltam: „NAHÁT, ez most tényleg megtörténik. Amit teszek, az valóban fontos!”

A Rotterdamhoz hasonló mega-városokban és Európa többi nagyvárosában érzékelhető hatás igen izgalmas. Képzeljük el, hogy Ön egy liftben utazik Oliver Zipse-vel, a BMW AG igazgatótanácsának elnökével. Projektekről kezdenek beszélgetni, ő pedig megkérdi: „Milyen közvetlen támogatást adhatnék Önnek?” Egy perce lenne válaszolni. Mit mondana?

Stefanie Wurst: Az első körkörös MINI csodálatos projekt lenne... egy MINI, ami 100%-ban újrahasznosítható anyagokból készül vagy 100%-ban újrahasznosítható.

MINI Fenntarthatóság – stefanie wurst – nagy szeretet a bolygó iránt MINI Fenntarthatóság – stefanie wurst – nagy szeretet a bolygó iránt

A MINI vezetőjeként betöltött új funkciójában mekkora szerepet kap a fenntarthatóság és a városi mobilitás?

Stefanie Wurst: A MINI csapata és elődeim remek munkát végeztek. Alig várom, hogy magam is tovább folytassam a „BIG LOVE FOR THE PLANET” témát, kiemeljem annak fontosságát és kommunikáljam azt a piacok felé. A MINI 2030-tól tisztán elektromossá váló kínálata szintén egyértelmű kinyilatkoztatást jelent. A MINI Cooper SE már most termékportfóliónk egyik kiemelkedően fontos darabja, amely nagy mértékben hozzájárul járműveink egyre növekvő eladásai adataihoz, amely pedig a BMW Group számára bír különös fontossággal. A MINI másik gyönyörű kinyilatkoztatása, amely beleillik a fenntarthatóság gondolatkörébe: „A MINI egy krízisből született.” A MINI eredeti szellemiségét a nyersanyagok és az elérhető tér gazdaságos kihasználása hívta életre. Mi több, a MINI otthona a város. Ez az, ahol a CO2-kibocsátás és a fenntarthatóság a legnagyobb szerepet kapja, mivel rengetegen élnek szűkös területen. A MINI és a fenntarthatóság esetében minden együtt van: a márkához való illeszkedés, a társadalmi fejlődés és a koherens termékélmény. Elődöm egyik mondata, ami megragadt bennem és tökéletesen összegzi a gondolatot: „A világ napról napra egyre MINI-bb lesz.”