A sütik általunk történő használatának kezelése átmenetileg offline. Ezért lehet, hogy bizonyos sütihasználat engedélyezését igénylő funkciók hiányozni fognak.
TISZTÁN ELEKTROMOS. MEGÉRKEZETT.
Üdvözöld a MINI új generációját, ahol a legendás gokart érzés találkozik az azonnali elektromos nyomatékkal. Mindaz, amit a MINI-dben szeretsz. Tisztán elektromos sorozatunk kialakításának köszönhetően minden út felejthetetlen vezetési élmény, akár a városi utcákon suhansz, akár a következő nagy vállalkozásod felé tartasz. Fedezd fel, mennyire leegyszerűsíti az életet az elektronika: zökkenőmentes töltési megoldások, vezetési élmény, mely éppen olyan hatékony, mint amennyire mámorító, a 100%-ban MINI életstílussal karöltve.


Az ELEKTROMOS autók előnyei.


MENET, ELŐRE!


TÖLTÉS POFONEGYSZERŰEN.


ALACSONY FENNTARTÁSI KÖLTSÉGEK.


GOKART ÉRZÉS ÚJATERVEZVE.


A TELJESEN ELEKTROMOS MINI CSALÁD.
MINI ÚTVONALTERVEZŐ: UTAZÁS ERŐFESZÍTÉS NÉLKÜL.




A MINI APP: EGY INTELLIGENS ELEKTROMOS TÁRS.
GYAKRAN FELTETT KÉRDÉSEK.
A hőmérséklet az a külső kulcstényező, amely hatással van az akkumulátor teljesítményére és kapacitására. Ez egy olyan tényező, amelyet már bizonyára a mobiltelefonodnál is megtapasztaltál: az alacsony hőmérséklet erősen korlátozza a kapacitását. Ugyanez a helyzet a járműveddel is. A hőmérséklet hatása azonban minimálisra csökkenthető optimalizált üzemeltetési stratégiákkal. És azt tudtad-e, hogy az akkumulátorkapacitás a várható hatótávolságot is jelzii? A hőmérséklet mellett a vezetési stílusod is nagyban befolyásolja a hatótávot, valamint az olyan energiafogyasztási tényezők is, mint a klímaberendezés, a vontatmány súlya, a poggyász és egyebek. A vezetési stílus szempontjából legfontosabb tényező az autópályán választott sebesség.
Ha útközben van szükséged töltésre, a tisztán elektromos MINI előkondicionálódik, amennyiben úti célként megadsz neki egy DC töltőállomást. Ez annyit jelent, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor optimális üzemi hőmérsékletre áll be, amikor megérkezel az úti célodhoz, ez pedig növeli a töltési képességet, és lerövidíti a töltés időtartamát.
Az országos elektromos hálózat kapacitása nem annyira központi kérdés, mint ahogyan a legtöbben gondolják. Mind ez ideig az elektromos járművek piaci térhódításának üteme igen jól előrejelezhető volt az EU-ban, az elektromos hálózat pedig ezzel párhuzamosan folyamatos fejlesztés alatt áll. A közeljövőben ezért nem lesz szükség új áramtermelő kapacitásra. Az áramszolgáltató vállalatoknak elegendő idejük nyílt az előre tervezésre. Mindezzel együtt igaz, hogy a helyzet országról országra eltérő. Észak-Európában például a fejlődés gördülékenyebb, mint másutt, mivel kellően erős villamos hálózat áll rendelkezésre többek között az általánosan elterjedt elektromos fűtés következtében. Európa más vidékein ennél kissé bonyolultabb a fejlődés, mert sokhelyütt még mindig egyfázisú energiarendszerek és régebbi struktúrák vannak használatban. Ez azonban gyorsan változik. Már csak az olyan „váratlan” fordulatok miatt is, mint annak felismerése, hogy az elektromos járművek létfontosságú szerepet tölthetnek be az energiaellátási rendszer rugalmasságának biztosításában. Vagyis ahelyett, hogy veszélyeztetnék a villamos hálózat stabilitását vagy teljesítményét, az elektromos járművek kerekeken gördülő nagy akkumulátorokként funkcionálnak. A járművekben tehát eltárolható az energia, amely azután felhasználható lesz egy későbbi időpontban. Néhány éven belül az elektromosjármű-töltők állománya áll majd rendelkezésünkre, amely összevont tartalékként hasznosul.
Az elektromos hajtásláncokban sokkal kevesebb mozgó alkatrész található, mint a belső égésű motorokban, ezáltal pedig az elektromos járművek fenntartása, különösen szervizelése többnyire olcsóbb, mint a belső égésű motorral felszerelteké. A kisebb szervizköltségeken felül az elektromos meghajtáshoz szükséges otthoni feltöltés alacsonyabb költsége is összeadódhat az idők folyamán, további megtakarítást eredményezve. Miközben azonban az elektromos járművek mellett egyértelmű érvek szólnak, a hagyományos alkatrészek, például a fékbetétek és gumiabroncsok költsége nagyjából megegyezik a belső égésű motorral szerelt autókéval.