FENNTARTHATÓSÁGRA TERVEZVE.

A MINI mindig is igyekezett kitolni a lehetőségek határait – most pedig egy fenntartható, okosabb jövőt alkotunk. A jelen kihívásaira adott válaszként innovatív szellemiségünket a kifinomult, letisztultságra törekvő dizájnnal és a fenntartható anyagokkal kiegészítve vetjük latba.
Christian Bauer, a MINI Utastéri Dizájn vezetője

˜„NEM TESZÜNK SZÜKSÉGTELEN DOLGOKAT. MINDENNEK OKA ÉS CÉLJA KELL, HOGY LEGYEN.”

Az alkotás többet jelent a részek összeépítésénél. A Karizmatikus Egyszerűség formanyelvünk gondolkodásra készteti és segíti dizájnereinket és mérnökeinket. Az új, izgalmas arányok, a fokozottan aerodinamikus kontúrok és az új kerékméretek olyan dizájnt követelnek meg, amely segít minden MINI modellnek kialakítania saját, markáns karakterét, a letisztult dizájnnyelvvel intuitív módon a márka esszenciájára koncentrálva.

Újrahasznosításra tervezve.

A MÉRET IGENIS SZÁMÍT.

Az új MINI modellgeneráció járműarchitektúrája már a kezdetektől a tisztán elektromos mobilitás igényei szerint került kialakításra. A rendelkezésre álló tér minden centiméterét még hatékonyabban használjuk ki, az utasok kényelme, jólléte, érzelmi élménye és vezetési élménye érdekében. Ez azt jelenti, hogy külső méreteitől függetlenül a jövőben minden MINI modell a kis lábnyom és a tágas utastér kombinációját fogja kínálni.
MINI Fenntarthatóság – Dizájn – hatékony, hatásos, érzelmekkel teli MINI Fenntarthatóság – Dizájn – hatékony, hatásos, érzelmekkel teli
MINI Fenntarthatóság – Dizájn – Bőrmentes felületek MINI Fenntarthatóság – Dizájn – Bőrmentes felületek

BŐRMENTES FELÜLETEK.

A MINI új generációja teljesen bőrmentes utasteret kínál. Ezt kiváltképp a fenntartható, részben újrahasznosított anyagok teszik lehetővé. A bőrmentes felületek az értéklánc mentén 85%-kal csökkentik a CO2-kibocsátást.

TELJESEN ÚJRAHASZNOSÍTHATÓ MONO ANYAGOK.

A mono-anyagok maradéktalanul újrahasznosíthatók, és a 3D-szövésű üléskoncepcióban is helyet kapnak. A különleges gyártási folyamat szintén hozzájárul a koncepció fenntartható mivoltához. A felületi anyag egy alapanyagtakarékos, 3D szövési módszerrel készül, amely szinte egyáltalán nem termel hulladékot, emellett pedig időtakarékosabb is a hagyományos gyártási folyamatoknál.
MINI Fenntarthatóság – 3D szőtt üléskoncepció – teljesen újrahasznosítható mono anyagok MINI Fenntarthatóság – 3D szőtt üléskoncepció – teljesen újrahasznosítható mono anyagok

ELSŐ A SZEKUNDER ALUMÍNIUM.

A tervezési folyamat és a termékfejlesztés során alapelvünk: „első a másodlagos.” Az alumíniumhulladékból kinyert szekunder alumínium akár az új, tisztán elektromos MINI Countryman keréktárcsáinak 70%-át is kiteheti. A primer alumínium gyártásához képest akár 90%-os energiamegtakarítást is elérhetünk. Az újrahasznosított alumínium gyártása 95%-kal alacsonyabb üvegházhatású károsanyag-kibocsátást is eredményezhet. Magától értetődő, hogy a gyártási folyamat során kizárólag zöld energiát használunk.
MINI Fenntarthatóság - új dizájnfolyamatok - szekunder alumínium gyártása
MINI Fenntarthatóság - új dizájnfolyamatok - szekunder alumínium gyártása1
MINI Fenntarthatóság - új dizájnfolyamatok - szekunder alumínium gyártása
MINI Fenntarthatóság - új dizájnfolyamatok - szekunder alumínium gyártása1

RITKAFÖLDFÉM-MENTESSÉG A TISZTÁN ELEKTROMOS MINI COUNTRYMANBEN.

Az új, tisztán elektromos MINI Countryman hajtáslánca teljes mértékben mentes a „ritka földfémektől”. Ezt egy új dizájnmegközelítés tette lehetővé, amelyben a hagyományos mágneseket mágneses terek váltják fel, így ezen anyagokra már nincs szükség. Ezen jelentős fejlesztésnek köszönhetően a tisztán elektromos MINI-k gyártása még fenntarthatóbbá vált, ami még tovább csökkenti a környezetre gyakorolt hatást.
MINI Fenntarthatóság – a hajtáslánc dizájnja – tisztán elektromos MINI Countryman MINI Fenntarthatóság – a hajtáslánc dizájnja – tisztán elektromos MINI Countryman
Anna Goldhofer, a körkörös gazdaságosságú beszállítói lánc szakértője.

„MÉG EGY APRÓSÁG MEGVÁLTOZTATÁSA IS NAGY KÖVETKEZMÉNYEKKEL JÁRHAT, HA KÉTMILLIÓ AUTÓVAL SZÁMOLUNK.”

MERT EZ AZ EGYETLEN JÁRHATÓ ÚT ELŐRE.

Egy MINI fenntarthatóvá tételében mindenki fontos szereplő. Interjúsorozatunkban a MINI-hez köthető szakembereket mutatunk be, akik hozzájárultak annak fenntarthatóvá tételéhez – valamint megismerjük motivációikat is.

GYAKRAN HALLOTT KÉRDÉSEK.

Az újrahasznosítás a MINI nyomon követett, befogadó állomásra vagy szétszerelő üzembe történő visszaadásával kezdődik. A hivatalos MINI Márkakereskedők segítenek ezen jóváhagyott helyszínek megtalálásában, amelyek kiadják a MINI forgalomból történő kivonásához szükséges megsemmisítési igazolást is.

Az újrahasznosítás első lépése a légzsákok és egyéb pirotechnikai alkatrészek hatástalanítása. Ezután kivonásra kerül a légkondícionáló rendszer hűtőanyaga és a fékfolyadék, a hűtővíz és a motor- és sebességváltó-olaj, valamint az üzemanyag. A különféle folyadékokat külön tárolókba helyezik el, majd később speciális üzemekben feldolgozzák vagy újrahasznosítják azokat. Miután a MINI-ből minden folyadékot eltávolítottak, kiszerelésre kerülnek az újrahasznosításra alkalmas alkatrészek és anyagok. Végül a szétszerelt MINI maradékát egy bontóüzemben tenyérnyi darabokra darálják és szortírozzák. A műanyagok, a textilek, a vas ás a nem fémes anyagok további újrahasznosításra kerülnek.

A MINI stratégiai irányelveiben ambiciózus célok mellett kötelezte el magát, amelyeket célunk folyamatosan még tovább javítani. Célunk, hogy 2030-ra a használati fázisban minden jármű CO2-kibocsátását a felére csökkentsük. Tervünk továbbá, hogy akár 50%-ban újrahasznosított anyagokat alkalmazzunk, illetve további együttműködési lehetőségeket kutassunk fel a műanyagok újrahasznosítása terén is. Mindebben a körkörös gazdaságosságnak különösen fontos szerep jut. Mindezeken felül 2021 óta napenergiából előállított elektromosság segítségével gyártott alumíniumot vásárolunk. Az alumínium gyártása különösen energiaigényes folyamat, így a zöld energia alkalmazása a CO2-kibocsátás jelentős csökkenését eredményezi. A zöld energia alapvető fontosságú ahhoz, hogy elérhessük a beszállítói hálózat CO2-kibocsátásának 2030-ra kitűzött 20%-os csökkentését.

Az országos elektromos hálózat kapacitása nem annyira központi kérdés, mint amennyire azt a legtöbben gondolják. Mind ez idáig az elektromos járművek piaci térhódításának üteme igen jól előrejelezhető volt az EU-ban, az elektromos hálózat pedig ezzel párhuzamosan folyamatos fejlesztés alatt áll. A közeljövőben ezért nem lesz szükség új áramtermelő kapacitásra. A áramszolgáltatóknak ráadásul volt elegendő idejük a tervezésre. Mindezzel együtt igaz, hogy a helyzet országról országra változik. Észak-Európában például a fejlődés gördülékenyebb, mint másutt, mivel kellően erős villamos hálózat áll rendelkezésre többek között az általánosan elterjedt elektromos fűtés miatt. Európa más vidékein ennél árnyaltabbak a viszonyok, mert sok helyütt még mindig egyfázisú energiarendszerek és régebbi struktúrák vannak használatban. Ez azonban gyorsan változik. Már csak az olyan „váratlan” fordulatok miatt is, mint annak felismerése, hogy az elektromos járművek létfontosságú szerepet tölthetnek be az energiaellátási rendszer rugalmasságának biztosításában. Vagyis ahelyett, hogy veszélyeztetnék a villamos hálózat stabilitását vagy teljesítményét, az elektromos járművek két keréken gördülő energiatároló egységekként funkcionálhatnának. A járművekben tehát eltárolható az energia, amely azután felhasználható lesz egy későbbi időpontban. Még néhány év, és rendelkezésünkre állnak majd olyan elektromosjármű-töltők, amelyek alkalmasak lesznek az összevont tartalékalap kezelésére.

Az elektromos hajtásláncokban sokkal kevesebb mozgó alkatrész található, mint a belső égésű motorokban, ezáltal pedig az elektromos járművek fenntartása, különösen szervizelése átlagosan olcsóbb, mint egy belső égésű motorral felszerelté. A szervizköltségek megtakarítása mellett az elektromos meghajtáshoz szükséges otthoni feltöltés alacsonyabb költsége is összeadódik hosszú távon, még tovább növelve a megtakarítást. Nem feledhetjük azonban, hogy ugyan léteznek az elektromos járművek mellett szóló egyértelmű érvek, a hagyományos alkatrészek, például a fékbetétek vagy a gumiabroncsok ára nagyjából a belső égésű motorral szerelt autókéval megegyezők.

AZ ELEKTROMOSSÁGHOZ VEZETŐ UTAT JÁRJUK.

LÉGY RÉSZESE A VÁLTOZÁSNAK!

Fedezd fel az új, elektromos életstílus előnyeit! Ismerd meg, hogy mennyit takaríthatsz meg, milyen gyakran kell töltened, valamint, hogy milyen egyszerű is lehet az elektromos autózás.
MINI Fenntarthatóság – az elektromossághoz vezető út – csatlakozz MINI Fenntarthatóság – az elektromossághoz vezető út – csatlakozz
MINI Fenntarthatóság – tisztán elektromos MINI család – modellpaletta MINI Fenntarthatóság – tisztán elektromos MINI család – modellpaletta

ISMERD MEG AZ ÚJ, TISZTÁN ELEKTROMOS MINI CSALÁDOT.

Egy új korszak kezdődik. Az új, tisztán elektromos MINI család tagjai a jellegzetes, izgalmas vezetést kínálják a tisztán elektromos meghajtással és a magával ragadó digitális felhasználói élménnyel megfűszerezve.