A sütik általunk történő használatának kezelése átmenetileg offline. Ezért lehet, hogy bizonyos sütihasználat engedélyezését igénylő funkciók hiányozni fognak.
FENNTARTHATÓSÁGRA TERVEZVE.
„NEM TESZÜNK SZÜKSÉGTELEN DOLGOKAT. MINDENNEK OKA ÉS CÉLJA KELL, HOGY LEGYEN.”






Újrahasznosításra tervezve.
A MÉRET IGENIS SZÁMÍT.




BŐRMENTES FELÜLETEK.
A MINI új generációja teljesen bőrmentes utasteret kínál. Ezt kiváltképp a fenntartható, részben újrahasznosított anyagok teszik lehetővé. A bőrmentes felületek az értéklánc mentén 85%-kal csökkentik a CO2-kibocsátást.
TELJESEN ÚJRAHASZNOSÍTHATÓ MONO ANYAGOK.


RITKAFÖLDFÉM-MENTESSÉG A TISZTÁN ELEKTROMOS MINI COUNTRYMANBEN.


„MÉG EGY APRÓSÁG MEGVÁLTOZTATÁSA IS NAGY KÖVETKEZMÉNYEKKEL JÁRHAT, HA KÉTMILLIÓ AUTÓVAL SZÁMOLUNK.”
MERT EZ AZ EGYETLEN JÁRHATÓ ÚT ELŐRE.
GYAKRAN HALLOTT KÉRDÉSEK.
Az újrahasznosítás a MINI nyomon követett, befogadó állomásra vagy szétszerelő üzembe történő visszaadásával kezdődik. A hivatalos MINI Márkakereskedők segítenek ezen jóváhagyott helyszínek megtalálásában, amelyek kiadják a MINI forgalomból történő kivonásához szükséges megsemmisítési igazolást is.
Az újrahasznosítás első lépése a légzsákok és egyéb pirotechnikai alkatrészek hatástalanítása. Ezután kivonásra kerül a légkondícionáló rendszer hűtőanyaga és a fékfolyadék, a hűtővíz és a motor- és sebességváltó-olaj, valamint az üzemanyag. A különféle folyadékokat külön tárolókba helyezik el, majd később speciális üzemekben feldolgozzák vagy újrahasznosítják azokat. Miután a MINI-ből minden folyadékot eltávolítottak, kiszerelésre kerülnek az újrahasznosításra alkalmas alkatrészek és anyagok. Végül a szétszerelt MINI maradékát egy bontóüzemben tenyérnyi darabokra darálják és szortírozzák. A műanyagok, a textilek, a vas ás a nem fémes anyagok további újrahasznosításra kerülnek.
A MINI stratégiai irányelveiben ambiciózus célok mellett kötelezte el magát, amelyeket célunk folyamatosan még tovább javítani. Célunk, hogy 2030-ra a használati fázisban minden jármű CO2-kibocsátását a felére csökkentsük. Tervünk továbbá, hogy akár 50%-ban újrahasznosított anyagokat alkalmazzunk, illetve további együttműködési lehetőségeket kutassunk fel a műanyagok újrahasznosítása terén is. Mindebben a körkörös gazdaságosságnak különösen fontos szerep jut. Mindezeken felül 2021 óta napenergiából előállított elektromosság segítségével gyártott alumíniumot vásárolunk. Az alumínium gyártása különösen energiaigényes folyamat, így a zöld energia alkalmazása a CO2-kibocsátás jelentős csökkenését eredményezi. A zöld energia alapvető fontosságú ahhoz, hogy elérhessük a beszállítói hálózat CO2-kibocsátásának 2030-ra kitűzött 20%-os csökkentését.
Az elektromos hajtásláncokban sokkal kevesebb mozgó alkatrész található, mint a belső égésű motorokban, ezáltal pedig az elektromos járművek fenntartása, különösen szervizelése átlagosan olcsóbb, mint egy belső égésű motorral felszerelté. A szervizköltségek megtakarítása mellett az elektromos meghajtáshoz szükséges otthoni feltöltés alacsonyabb költsége is összeadódik hosszú távon, még tovább növelve a megtakarítást. Nem feledhetjük azonban, hogy ugyan léteznek az elektromos járművek mellett szóló egyértelmű érvek, a hagyományos alkatrészek, például a fékbetétek vagy a gumiabroncsok ára nagyjából a belső égésű motorral szerelt autókéval megegyezők.
AZ ELEKTROMOSSÁGHOZ VEZETŐ UTAT JÁRJUK.
LÉGY RÉSZESE A VÁLTOZÁSNAK!



