A sütik általunk történő használatának kezelése átmenetileg offline. Ezért lehet, hogy bizonyos sütihasználat engedélyezését igénylő funkciók hiányozni fognak.
EZÉRT SZERETI MISTY A TISZTÁN ELEKTROMOS MINI-JÉT.


„Imádok ránézni a tisztán elektromos MINI-mre.”
„A tisztán elektromos MINI töltése pofonegyszerű.”
„Azt kell mondjam, eleinte azért én is tartottam az úgynevezett „hatótáv-szorongástól”. A világért el nem indultam volna egy-egy hosszabb útra kellő töltés nélkül. A tisztán elektromos MINI azonban ez semmilyen fejfájást nem okoz. Nekem pedig pont erre van szükségem. Az igazat megvallva, bár párszor megfeledkeztem az éjszakai töltésről, mindig volt elég energia ahhoz, hogy eljussak a munkahelyemre vagy valamelyik boltba. Ami a nyilvános töltési lehetőségeket illeti, nos, az Egyesült Királyságban egyre kiterjedtebb az erre szolgáló infrastruktúra. Mivel pedig a MINI Electric okostelefonos alkalmazás pontosan megmutatja, hogy hol vannak a töltőállomások, el se lehet téveszteni azokat.
Mint minden elektromos autónál, úgy itt is igaz, hogy a kiadósabb utak egy picit körültekintőbb tervezést igényelnek. Ez azonban nem gond, mert a MINI Electric app sokat segít ebben. Mondhatni, napról-napra egyre könnyebb megtalálni a legideálisabb paraméterekkel rendelkező töltőállomásokat. Látod például, hogy hol vannak az eldugottabb, mások által nemigen használt gyorstöltők, vagy az előfizetés nélkül igénybe vehető töltőállomások, ahol úgyszólván fillérekért jutsz energiához. A személyes tippem: ha van szabad tíz perced, ugorj el egy töltőhöz némi árampótlásért. Nem nagy idő ez, viszont megnyugtat majd a tudat, hogy lesz elég töltés az akkumulátorban. Az anyagiakra kitérve pedig csak annyit mondhatok: ez igen!
Régebben havi 60 fontot költöttem benzinre. Most úgy heti 8 fontba kerül a tisztán elektromos MINI töltése, emellett útdíjat sem kell fizetnem. A megtakarítás tehát nem csekély. Amikor otthon töltök, a MINI Electric applikációban beállítom, hogy mikorra szeretném időzíteni a műveletet. Jómagam a hajnali 2 és reggel 6 óra közötti időszakban töltök, mivel akkor a legolcsóbb az áram. Így aztán reggel mindig teljesen menetre kész az autó, nem mellesleg pedig spórolok is.”


„Mindenre van valami szerkentyű.”
„A Level 3 felszereltségi szinttel rendeltem meg a tisztán elektromos MINI-met, mivel mindenképpen szerettem volna Harman Kardon hifirendszert és a fűtött bőrüléseket. A Harman Kardon hangszórók nagyon jól szólnak. Még a hangtechnikusként dolgozó párom is azt mondja, hogy fantasztikusak!
Ragaszkodtam a bőrkárpithoz, mivel strapabíró ülésekre van szükségem. Emellett a szépen kidolgozott bőr látványa is nagyon ott van. Már több mint egy éve megvan a tisztán elektromos MINI, de még mindig olyan, mintha most gurultam volna ki vele a szalonból. A felületek mindegyike tartós és egyszerűen tisztítható. Az ülésfűtés pedig valóságos áldás. A MINI Connected alkalmazás segítségével reggelente gyakran előfűtöm az autót, így amikor beszállok, már kellemesen meleg van. Az előfűtés az akkumulátort is felkészíti, ami növeli a hatótávot.
Az egyik kedvencem az egyszerű telefoncsatlakoztatás. Az Apple CarPlay egyszerűen csodás. Az autó szabályosan egy nagy iPhone-ná válik. Tekintve, hogy gyakran telefonálok út közben, nagy hasznát veszem a Bluetooth-nak, az pedig különösen a kezem alá dolgozik, hogy a Waze app felületét lehívhatom az érintőképernyőre. Kedvelem a vezeték nélküli töltőtálcát is, amely folyamatosan energiával látja el a telefonomat. Párját ritkítóan szuper a nagy, kerek, világító műszerfali kijelző. Szeretem, ahogyan változtathatom a színeit. A méretes, kerek óra a klasszikus Minit idézi, persze a modern autók stílusában. Biztonsági téren a szem elé vetített (head-up) kijelző az egyik nagy aduász. Jó, hogy nem kell olyan sűrűn lepillantgatni a műszerfalra, hiszen így folyamatosan az útra figyelhetek. Amint sebességhatárt jelző tábla mellett megyek el, az érték megjelenik a head-up kijelzőn, ami igencsak hasznos. Örülök annak is, hogy mindent – például visszapillantó tükrök és a szem elé vetített kijelző pozícióját – a testmagasságomhoz állíthatom, a beállításokat pedig elmenthetem. Így tehát abban az esetben, ha valaki más után ülök a kormány mögé, elég, ha a menüben megérintem a nevemet, és máris minden visszaáll az eredeti helyzetbe. Ügyes!
A parkolóasszisztensről ugyanezt mondhatom. Amikor egy problémásan megközelíthető parkolóhelyre kell bemanőverezni, az asszisztens leveszi a vállamról ezt a terhet. Amikor először beültem a tisztán elektromos MINI-mbe, csak e funkció segítségével olyan helyekre is beálltam, amelyeket amúgy messzire elkerültem volna! Ha pedig már a hasznosság van terítéken, az ütközésveszélyre figyelmeztető hangról se feledkezzünk meg. Amennyiben a kocsi úgy érzékeli, hogy valaminek nekimennék, csipog, sőt a műszerfalon is figyelmeztet.”
„A tisztán elektromos MINI igazán tágas.”
„Noha ez a MINI Electric négyüléses autó, belül egyáltalán nem érződik szűknek – sőt, inkább tágasnak érződik. Bármit nyugodtan berakhatok hátulra, legyen szó elektromos szerszámokról, szörfdeszkákról vagy golfütőkről. Minden jól elfér. Olyannyira így van ez, hogy amikor a golfozni megyek, az ütőket anélkül is be tudom tenni a kocsiba, hogy le kellene hajtanom a hátsó üléstámlákat. Őszintén szólva, ez meglepett.
Amikor bőröndöket pakolok be hátra, egyszerűen csak lebillentem a hátsó támlákat. Tetszik az is, hogy az összes kábel a csomagtérpadló alatti kis területen húzódik. Így aztán szép rend van a csomagtérben. Az sem haszontalan, hogy a csomagtérpadló fel-le mozgatható. A tisztán elektromos MINI e téren is sokoldalú."

