EZÉRT SZERETI IOLA A TISZTÁN ELEKTROMOS MINI-JÉT.

Iola édesanya, a divatvilágban tevékenykedő pénzügyi guru, egyszersmind lelkes korcsolyázó. A legfontosabb számára az, hogy kifejezésre juttassa egyéniségét és különleges stílusérzékét. Így hát amikor eljött az autóválasztás ideje, a tisztán elektromos MINI mellett tette le a garast. Legyen szó a parkba tett kiruccanásról, korcsolyázásról, vagy egy kis pihentető vezetésről valahol Dél-Yorkshire-ban, ahol él, és mindig megelégedettséggel nyugtázza, hogy jól döntött. El is mondta nekünk, hogy miért szereti annyira a tisztán elektromos MINI-t.

„A MINI tulajdonosok mindig nagyon büszkén feszítenek az autójukban.”

„Mindig is szerettem a MINI-t. Láttam, hogy a MINI tulajdonosok mennyire büszkék autójukra. A sokféle testreszabási lehetőség már csak hab volt a tortán. Mivel semmiképp nem szeretnék beleszürkülni a tömegbe, a tisztán elektromos MINI kiváló választás a számomra.

MINI Electricemet csupa feketében rendeltem meg – leszámítva a tükröket, mert azokat sárgára fényezve kértem. A felnik, az ajtókilincsek és az első lámpakeretek egytől-egyig feketék. Az ablakok pedig sötétítettek. A motorháztetőn lévő dísz is fekete. Imádom, ahogy kinéz: tudom, hogy nincs még egy tisztán elektromos MINI, amelyik pont így fest. Vagyis abszolút egyedi! Amikor az autóm megérkezett a márkakereskedőmhöz, az értékesítő csapat annyira le volt nyűgözve, hogy hasonló, tiszta fekete bemutató autókat rendelt be.

De nemcsak azokért a részleteiért szeretem a MINI Electricemet, amelyek rögtön feltűnnek. Pompás jellegzetességnek tartom például a megvilágított küszöböket, valamint a tükrökbe rejtett kilépőfényeket, amelyek kiszálláskor vetülnek a talajra.”

„Igazán dicsérhető vezetési élmény.”

„Sűrűn megfordulok a yorkshire-i városokban és vidéken is, a tisztán elektromos MINI pedig egyformán tökéletesen helytáll mindkettőben. Az elektromos nyomatéknak köszönhetően az autó tényleg jól gyorsul, amikor mélyebbre nyomom a gázpedált. Amúgy a tisztán elektromos MINI ideális méretű mind a városi, mind az országúti közlekedéshez, hiszen sem túl nagy, sem túl kicsi. Mindemellett végtelenül kezes. Ami tehát a vezetési élményt illeti, csak jót mondhatok róla.

Az elektromos autózásban számomra az egyik legjobb dolog a regeneratív fékezés, vagyis a járműnek az a képessége, hogy visszatáplálja az energiát az akkumulátorba, amikor leveszem a lábamat a gázpedálról. Tehát egy kicsit máshogy vezetek, mint korábban, de ezt könnyű megszokni. Tudatosabbá váltam abban a tekintetben, hogy miként használom fel az energiát, és ez szerintem nagyszerű dolog. Mindenkinek oda kellene figyelnie a fogyasztásra – a tisztán elektromos MINI pedig hathatós segítséget nyújt ehhez.”

„Nem töltök minden éjszaka – inkább csak akkor, ha muszáj.”

„Bár a MINI Electric az első elektromos autóm, sohasem fájt a fejem a töltés miatt. Egyszerűen csak kíváncsi voltam arra, hogy miként megy ez. A kérdéseim nem voltak túl bonyolultak: Milyen gyakran kell töltenem? Mennyire egyszerű ez? Hol tölthetek? Mennyi ideig tart a folyamat? Viszont, ahogy már említettem, soha nem volt semmi gond.

A legtöbbször az otthoni Pod Point wallboxról töltök, viszont máshol is bőven adódik energiavételezési lehetőség. A MINI Electric okostelefonos alkalmazás pedig tovább egyszerűsít a dolgokon. Amikor otthon vagyok, az appon keresztül beállítom, hogy a nap mely időszakaiban töltődjön az autóm. Látom, hogy mennyibe kerül majd a töltés, valamint azt is, hogy az adott pillanatban mekkora az autó hatótávja. Jártamban-keltemben pedig az alkalmazással játszi könnyedséggel találom meg a töltőállomásokat.

Mi tagadás, nem töltök minden éjszaka; inkább csak akkor, ha muszáj. Sokan meglepődnének, ha látnák: a megtett utak többsége olyan rövid, hogy aligha van szükség hozzájuk csurig töltött akkumulátorra. A hatótáv és a töltés miatt aggódóknak pedig csak annyit mondanék: indulás előtt tervezd meg az utazásaidat, majd, mikor már úton vagy, használd a Green vezetési módot. A hatótáv szempontjából az is előnyös, ha nem viszel magaddal felesleges holmikat. Mindemellett csak annyira töltsd fel az akkumulátort, amennyire szükséges.

Amikor elugrok a szupermarketbe, előfordul, hogy 15 percre rádugom az autót a gyorstöltőre. Ha pedig vacsorázni megyek, az étterem környékén egy lassúbb célállomástöltőt választok, hogy nyerjek pár mérföldet. Egyébként is: ha útközben soha nem fogy el teljesen a tankból a benzin, akkor miért lenne ez másként a töltéssel? Manapság már szinte mindenütt vannak töltők.

Nem szólva arról, hogy a fenntartási költségek is fantasztikusan alacsonyak. Ez utóbbi is éppen eléggé nyomós érv volt amellett, hogy elektromos autóra váltsak. Nem kell fizetnem bizonyos adókat, csekély a biztosítási díj, valamint messze nem kerül annyiba a töltés, mint benzint vagy gázolajat tankolni. Az állami támogatásokról sem szabad megfeledkezni. Nincs dugódíj, ráadásul sok helyen a parkolásért sem kell fizetni, ha közben töltődik az autó.

Azt kell mondjam, a tisztán elektromos MINI tökéletesen idomul a mindennapjaimhoz. Nincs is nagyon más választása. Mindennap munkába megyek, gyerekülést teszek a hátsó ülésre, és bedobom a korcsolyámat a csomagtartóba. Ha pedig nagyobb dolgokat kell vinni az autóval, csak ledöntöm a hátsó üléstámlákat. Ahhoz képest, hogy ez egy kompakt városi autó, meglepően tágas. Tényleg kiérdemli a rugalmas jelzőt.”

„Soha nem vagyok helyszűkében.”

„Méretét tekintve a tisztán elektromos MINI tökéletes számomra. Amellett, hogy chai-üzlettel foglalkozom, fotózok is, és sok kelléket kell magammal vinnem. Így például tokokat, állványokat és akkumulátorokat – mind elfér hátul. A hátsó üléstámlák lehajthatók, ezért soha nem vagyok helyszűkében.

Van egy Ziggy nevű kiskutyám is, aki imádja az autót. Először is nincs motorzaj Ezért is olyan nyugodt útközben. Másodszor pedig bőséges hely áll rendelkezésére. Ziggy kistestű, de egy közepes termetű kutyus is ugyanilyen vidáman elférne hátul.

Ha tehát az elektromos autóra váltást forgatod a fejedben, azt mondom, ne habozz! A MINI Electric vezetése sokkal élvezetesebb, mint egy benzines vagy dízeles autóé. Szerintem ha az emberek több ismerettel rendelkeznének az elektromos autókról – gondolok itt a töltésre, a költségekre és a hatótávra –, szívesebben belemennének az átállásba.

Jól tudom, hogy sokan félősek a töltés kapcsán, viszont már mindenütt vannak töltőpontok. Tetejébe a rendelkezésre álló alkalmazások és technika sokkal egyszerűbbé teszik az útvonaltervezést.útvonal-összeállítást tesznek lehetővé. Valóban gyerekjáték egy olyan autót használni, mint a tisztán elektromos MINI."