VEZETHETŐSÉG A FOGYATÉKKAL ÉLŐK SZÁMÁRA.

MINI elektromobilitás – vezethetőség – fogyatékkal élő vezetők MINI elektromobilitás – vezethetőség – fogyatékkal élő vezetők

Az új MINI Electric elérhető olyan módosításokkal, amelyek lehetővé teszik azt, hogy fogyatékkal élő emberek is szabadon, önállóan hódoljanak a vezetés élményének. E módosítások közé tartozik a kormányon lévő gázkarika, valamint az annak közelében elhelyezett kézi fékkar. Ezek segítségével a fogyatékkal élő vezetők pusztán a kezükkel működtethetik a jármű legfontosabb funkcióit.

A kormánykerék karimája alatt lévő, zárt kialakítású gázkarika segítségével kényelmesen, kézzel kifejtett nyomással adagolható a gáz. A karika kialakítása olyan, hogy a vezető mindkét kezét a kormányon tarthatja. Annak érdekében, hogy a gázkarikával simábban és egyszerűbben legyenek végrehajthatók a parkolási és az elindulási manőverek, rendelkezésre áll egy speciális, a gázreakciókat tompábbá tevő beállítás. A gázkarika egy kapcsoló segítségével bármikor kikapcsolható, illetve ki is vehető a helyéről. Az utóbbi művelet egyszerűen hajtható végre a vezeték nélküli kapcsolódás jóvoltából.

A minimális erőszükségletű kézi fékkar pontosan úgy működik, mint a normál fékpedál, vagyis a meghúzására először a regeneratív fékezés lép működésbe, majd csak ezt követően száll be a szokványos súrlódó fék. Az eredeti pedálokra borítás kerül, így azok nem hozhatók működésbe véletlenszerűen. Ha egy másik személy használná az autót, a borítás egyszerűen eltávolítható, ami után a MINI a pedálok használatával vezethető.

„Az én olvasatomban a sokszínűség azt jelenti, hogy bárki megtapasztalhatja a legendás MINI-s vezetési élményt. Ez természetetsen az elektrifikált MINI modellekre is igaz. Célunk, hogy mindenki számára egyformán hozzáférhetővé tegyük az ilyesfajta innovatív termékeket” – mondja Stefanie Wurst, a MINI márka főnöke.

A MINI által alkalmazott megoldás kifejlesztésében többek között a kerekesszékes Tina Schmidt-Kiendl vezetésbiztonsági instruktor is részt vett, mint tanácsadó. „A MINI Electric-be már eleve nagyon könnyű beszállni. A kettős rekuperáció révén tökéletesen kontrollálható a gyorsítás és a fékezés” – mondja Schmidt-Kiendl, miután Münchenben, Stefania Wursttal az első utasülésen visszaér a próbaútról.